Sunday 23 June 2013

Syafawi 8/7 ni.

Taraaaaaa...

Assalamua'alaikum to all muslimin and muslimat here.

Today.

Eh eh speaking plak tetibe. Saja.

Baiklah. 

Nampaknya hari silih berganti. Bulan berganti matahari. Malam berganti siang. Sekejap je masa berlalu. Ujian Syafawi STAM makin hampir. Waduh, terasa berdebar plak hati ni. Hm, moga Allah tenangkan hati saya. 

Kalian doakan saya ya! Agar saya dapat hadapi ujian Syafawi nanti dengan tenang. Ehem juara hafazan ni. Hihi takdelah. Masa juara juara tu dah lama berlalu. Rindu plak dekat pertandingan pertandingan hafazan ni. Seronok bila rasa suasana pertandingan.

Kadang-kadang tu rasa dah macam wakil negeri da. Okay, saya berangan kejap! Tapi, tak salahkan berangan? Berangan biar tinggi. Usaha mau selari la beb!

Nah!
Muka juara hafazan sekolah.
Tapi tu dah lama dah.
Zaman kegemilangan saya dah berlalu.

Kegemilangan? Hah, kegemilangan la sangat ye.
Hihi :p

Jap. 
Antara surah Syafawi STAM tahun ini, ehem ehem antaranya :

1) Surah Saba'
2) Surah Fatir
3) Surah Luqman
4) Surah Assajdah

Semua surah dah hafal. Tapi, hm cuak tetap cuak. Takut tetap takut. Gentar tetap gentar. 

Huh, lap peluh berkeringat dekat dahi kejap.

Sahabat-sahabat STAM SAMTTAR yang masih meneruskan langkah bersama saya, saya doakan kita sama-sama dapat menjalani ujian syafawi dengan tenang dan aman. Tanpa rasa tersekat-sekat bila baca nanti ya.

Rileks saja. Tapi, jangan rileks sangat ye.

Banyakkan ulang bacaan. 
Tasmik dengan kawan.
InsyaAllah, kita semua boleh punya. 

Saya yakin, kita semua boleh!
Kepada yang masih belum hafal surah syafawi tu lagi, cepat-cepat ya hafal!
Ujian Syafawi 8 Julai 2013 ni.

Okay. 
Daaaaaaaaa.

^^

Saya Sayang SAMTTAR saya.
Ecspecially 6 Siddiq.

Shahirah pesan : Jangan malas-malas hafal. Jangan malas-malas ulang bacaan ya. Kurangkan tengok tv. Kurangkan dengar lagu lagho tu ye.

No comments:

Post a Comment