Saturday 23 March 2013

Result SPM!! Alhamdulillah

Syushhhh sana, sana! Nyah kau habuk! Bersawang dah blog aku ni. Berapa bulan entah tak buka. Maaf sangat tau. Aku sibuk. Huh, sibuk la sangat. Betullah. Aku sibuk uruskan STAM. 

Okay! Teruskan kepada apa yang nak aku cakap. Eh salah bukan cakap. Berdasarkan apa yang aku ingin tulis hari ini.

Ini buku-buku STAM. Banyak? Eh sikit saja.

Pagi yang cerah. Tanpa mendung sedikitpun. Suasana pada hari Khamis bersamaan 21 Mac 2013 adalah hari yang ditunggu-tunggukan oleh bekas pelajar SPM 2012. Dan salah seorang yang menunggu itu adalah aku. 

Aku, Shahirah Surbani!

Sehari sebelum tu, memang aku dah semangat nak pakai baju STAM yang berwarna hijau pokok pisang tu. Entah kenapa. Semangat sangat nak pakai. Jadi pada hari keluarnya keputusan SPM, aku pun memakailah baju sekolah STAM aku tu. 

Cantik? Haha of course ler. Baju sekolah aku kowtt!

Datang dengan umi. Umi nak bayar yuran adik semua. Dah siap semua, baru teman aku pergi dewan. Yelar, keputusan SPM dekat dewan. 

Tanya kawan, berapa A? Dia cakap, tak nak ambil lagi. Takut katanya. 

Ohh, aku pun cuak yang teramat plus takut. Tapi, hmm buat tak tau jela. Aku redha dengan apa sahaja keputusan aku.

Ambil sahaja slip. Perghh nampak ada B, C. Memang tak tengok langsung la slip lepas tu. Kemudian, terus bagi umi slip keputusan SPM. Baru la sama-sama tengok. 

Owhh, ada A gak rupanya. Ingatkan dah hmm. Malas nak cakap. 

Subjek yang A :

1) Bahasa Melayu
2) Tasawur Islam
3) Pendidikan Syariah Islamiyah
4) Pendidikan Quran Sunnah
5) Bahasa Arab

Huh, dapatlah gak 5A. Alhamdulillah, syukur pada-Mu yang tidak terhingga, Ya Allah. 
Aku tahu ini semua pinjaman sahaja. Allah layak mengambil balik apa yang dia beri pada hamba-hambaNya.
Kita kena sangat bersyukur dengan apa yang diberi lebih jauh besar nikmatnya. 
Percayalah. Allah beri kita hidup untuk bernafas dengan oksigen yang free atau percuma ini dah cukup besar rahmatnya. AllahuAkbar.

Kepada yang 9 A, Aimi, Rahman dengan Nawarah. Tahniah tau korang!!

Salute korang! Aku tumpang gembira dengan kejayaan kalian!

Kepada yang 5 A sama macam aku, Wan Faizal, Amir Arifudin, Musfirah dan siapa entah lagi. Tahniah gak tau. Main-main dapat la gak 5 A.

Sufianah!

Lupa plak nak ucap. Tahniah gak tau kalahkan aku masa SPM. Dulu masa PMR, aku kalahkan kau. Huh takpe. Ini rezeki kau. Apapun, alfu mabruk. Seribu tahniah la.

Kepada yang keputusan SPM kurang memberasangkan atau yang tiada A langsung pun, korang jangan kecewa sangat. 

Eh eh lupa plak nak ucap tahniah. 

HAZIM SAIDI! 

Tahniah juga tau! Kalahkan aku yer dalam SPM nier! Dulu masa PMR, kita sama-sama dapat 8 A. Ini sekarang, kau kalahkan aku la. Tahniah tau! 9 A 1 B. B for BM. So funny laaa!!

HAIRI DAHARI!

Ini sorang lagi. Tahniah! Berjaya gak SPM an. 10 A 2 C. C for Physic and Chemist an. Takpe. Alhamdulillah. Dah cukup cemerlang sangat dah tu.

MUJIBUDDIN!

Huh, ini lagi hebat ni. Kawan aku sekolah rendah. Haishh, tak sangka aku la. 10 A+. 1 A solid. Haishh korang nier pandai-pandai la. Makan apa la sampai pandai sangat ni? Haha

Okay, sahabat-sahabat semua!

Allah dah beri apa yang terbaik dah untuk kita semua.

Remember!

Allah gives what we need, not what we want!

Allah tak beri apa yang kita nak, tapi apa yang kita perlu.

Aku yakin, nanti suatu hari nanti, korang berjaya juga untuk masa depan kalian. Entah-entah kerja lagi hebatlah. Pensyarah ke, profesor ke. Dah, dah! Jangan sedih-sedih tau!

Tahun ni, aku dan ambil periksa STAM. Doakan aku MUMTAZ! Berserta dengan sahabat-sahabat perjuangan yang ambil STAM gak. Tak kisahlah, SAMTTAR, SAMBBST, MA'AHAD dan mana-mana sekolah sahaja. 

Bomkan doa buat kami!

Kepada yang tahun ini ambil periksa SPM, buat betul-betul tau! Sungguh-sungguh! Kasi gempak punya! Okay, Kak Shahirah doakan yang terbaik untuk kalian, calon-calon SPM 2013!

Alfu Mabruk semua! XD

 SAMSMEL ARE THE BEST FOREVER AND EVER!

2 comments: